04 آذر 1399
paz فن بازار منطقه ای استان قم amoozesh

اخبار

شرکت گشتین

شرکت گشتین

 

 

 

شرکت گشتین

شرکت گشتین

 

شرکت گشتین

 

مصاحبه با شرکت گشتین از فناوران مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم 

 

بیوگرافی 

گشتین سامانه رزرو آنلاین خدمات و بلیط مجموعه های گردشگری، تفریحی، ورزشی، سلامت، پزشکی و زیبایی است. ما فعالیت خود را از سال 97 آغاز کرده ایم.

وب سایت گشتین این امکان را مهیا می کند تا در هر نقطه از ایران که باشید با چند کلیک ساده به مجموعه ها دسترسی پیدا کنید و ویدیو، عکس، آدرس، قیمت و کلیه امکانات مجموعه مورد نظر خود را مشاهده نموده و بلیط و خدمات را رزرو کنید.

سیستم مدرن کنترل بلیط با این هدف راه اندازی شد که تمامی بلیط ها بدون نیاز به پرینت شدن و همراه داشتن نسخه کاغذی، از روی موبایل، تبلت و... قابل کنترل باشند.

 

محصول/اختراع 

گشتین یک صفحه اختصاصی برای مجموعه ها راه اندازی می کند تا بتوانند به راحتی ظرفیت ها و بلیط های خود را به فروش برسانند و از خدمات فروش آنلاین بهره مند شوند و این کار در راستای حرکت به سمت الکترونیکی شدن کسب و کارهای سنتی می باشد تا بتوانند حیطه کاری خود را گسترش داده و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

اگر بخواهم به طور خلاصه درباره ویژگی های محصول خود صحبت کنم باید اینگونه بگویم که گشتین این امکان را برای شما مهیا می کند تا به راحتی مجموعه های تحت پوشش را مشاهده کنید و از امکانات، ظرفیت ها، بلیط ها و تصاویر مجموعه ها اطلاعات کافی کسب کرده و از خرید بلیط با تخفیف بهره مند شوید و روزی خاطره انگیز برای شما و خانوده تان ایجاد کند.

 

 

حمایت مادی و معنوی خانواده چقدر در موفقیت شما موثر بوده است؟

حمایت همسرم در طول این سالها و متحمل شدن چالش های زندگی و نگهداری از فرزندان مان بی تردید تاثیر بسیار مهمی در به سرانجام رساندن پروژه های کاری من داشته است و حمایت های همیشگی ایشان دلگرمی روزهای سخت بوده است تا بتوانم بر مشکلات غلبه کنم و با آرامش خاطر روی پروژه هایم متمرکز شوم و آنها را به نتیجه مطلوب برسانم. طی کردن این مسیر بدون حضور همسرم که همیشه از ایده هایم حمایت می کند قطعا دشوار می بود. همراهی ایشان دلگرمی بزرگی برای ایستادن در مقابل مشکلات و مشغله های کاری ام بوده و هست.

 

آیا موضوع کسب و کار/اختراع شما با تحصیلات شما مرتبط بوده است؟

بله. بنده فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارآفرینی گردشگری از دانشگاه تهران هستم.

به نظرم مقطع کارشناسی ارشد ذهنیت فرد را نسبت به محیط اطراف تغییر می دهد و افراد با چالش های مهمی روبرو می‌شوند و اگر زیر نظر اساتید برجسته این چالش ها موشکافی شود مطمئنا به نتایج مطلوبی خواهد رسید. طبیعتا حضور در دانشگاه تهران و اساتید و دانشجویان برتر کشوری کمک شایانی به یافتن مسیر درست و مطبوع کاری ام داشته است.

 

 

چه مشکلات و موانع مهمی در راه کسب و کار/اختراع شما وجود داشته است؟

 

هنگامی که در پی گزینش افراد بودیم با کمبود نیروهای متخصص مواجه شدیم و یافتن همکاران مناسب دشوار به نظر می رسید اما خوشبختانه موفق به یافتن نیروهای مناسب خود گشتیم. بعد از عبور از این سد با محدودیت منابع مالی روبرو شدیم و در پی یافتن سرمایه گذاری مناسب و همدل هستیم تا بتواند ما را در این مسیر همراهی کند اما به دلیل عدم بلوغ سیستم سرمایه گذاری های خطر پذیر هنوز موفق به جذب سرمایه گذاری با این ویژگی ها نشده ایم. روند دریافت مجوزها و بروکراسی های اداری از جمله مواردی است که برایمان آزاردهنده بود که به لطف خدا به اتمام رسید. البته انتظار داریم وعده های مسئولین در کمک کردن به فعالیت کارآفرینان رنگ و بوی واقعی تری داشته باشد.

 

اگر امکان داشت به عقب بازگردید باز هم همین مسیر را طی می‌کردید؟

مسیر کارآفرینی، یک مسیری 5 تا 10 ساله است و ما هنوز در میانه راه هستیم وهنوز مسیر تکامل مان کامل نشده است و نیازمند زمان بیشتری هستیم تا بتوانیم نگاه جامع تری نسبت به این موضوع کسب کنیم. ما دو سال است که کار خود را آغاز به همراه تیمی متخصص آغاز کرده ایم و امیدواریم که به اهدافی که از پیش ترسیم کرده ایم را برسیم. هرچند در میان مشکلات عدیده و روزافزونی که برای کشور ایجاد شده است ما در طول این دو سال ناامید نشده ایم و کار خود را ادامه داده ایم و بسیار خوشبین هستیم تا به نتایج مطلوب خود دست یابیم.

 

 

چه پیشنهاداتی برای افراد تازه‌کاری که دوست دارند به عنوان یک کارآفرین/مخترع مطرح شوند، دارید؟

پیش از راه اندازی کسب و کار از خود بپرسید آیا توان مقابله با چالش های پیش بینی نشده و جدید را دارید؟ و آنقدر جسور و صبور هستید که بتوانید از پس مشکلات برآیید و خسته و دلزده نشوید؟

زندگینامه افراد موفق را بخوانید تا با سختی ها و دشواری های فرآیند کاری آنها آشنا شوید و منتظر هرگونه مشکل و سختی باشید والبته باید بدانید که شناخت افراد موفق به تنهایی کافی نیست و انگیزه مقطعی بدست می آورید و در نهایت راه اندازی کسب و کار جدید نیازمند اراده قوی و تلاش و پشتکار بسیار است.

توصیه من به کارآفرینان تازه کار این است که مقید به سیستم دانشگاهی نباشند و به صورت تخصصی و فراتر از واحدهای دانشگاهی به مطالعه و واکاوی مسائل بپردازند.

اگر گمان می کنید به تنهایی می توانید یک کسب و کار موفق راه اندازی کنید سخت در اشتباه هستید.

توصیه اکید من به شما این است که کار تیمی را جدی بگیرید و بدانید داشتن حداقل یک هم بنیانگذار به شما کمک می‌کند تا سریع تر به موفقیت و اهداف خود برسید.

 

از دستگاه‌های حمایتی مانند مرکز رشد/فن‌بازار چه انتظاراتی دارید؟

اگر بخواهم به طور خلاصه انتظارات را بیان کنم می توانم به موارد زیر اشاره کنم:

ارتباط نزدیک تری میان فضای دانشگاهی با مراکز رشد برقرار شود.

دعوت از افراد صاحب نظر و کارآفرینان برتر کشوری و استانی جهت انتقال تجربه آنها به کارآفرینان و این ارتباط می تواند کمک شایانی به پیشرفت کسب و کارها داشته باشد.

برای کسب و کارهای جدید امکانات و تجهیزاتی به مراتب بهتر مهیا کنند تا از دغدغه کارآفرینان کاسته شود و به موضوعات مهم تر بپردازند.

منابع مالی قابل توجه تری را به کسب و کارهای جدید اختصاص دهند تا بتوانند مسیر پیشرفت را سریع تر و آسان تر طی کنند و به نتایج مطلوب خود دست یابند.

از دستگاه های حمایتی انتظار می رود تا به کارآفرینان در مسیر برندسازی کمک کنند و موانع را از سر راهشان بردارند.

نمایشگاه ربع رشیدی

نمایشگاه ربع رشیدی

 

 

هشتمین نمایشگاه ربع رشیدی تبریز در چهر بخش ایده های فناورانه و طرح های استارتاپی

زمان : 22 الی 25 آبانماه 99

دریافت طرح ها : www.rinotex.ir

اطلاعات بیشتر: 04134327587

وزارت علوم تحقیقات و فناوری -دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

شرکت مهرپویان داناگستر پارس

64

مصاحبه با شرکت مهرپویان داناگستر پارس از فناوران مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم 

بیوگرافی 

من مجتبی برنا هستم، متولد 1360، شهر قم، و از دو دهه پیش به این سو در حال تولید محتوا در قالب ها و شکل های مختلف بوده ام. ما که ار 2 سال پیش برای حضور در مرکز رشد و پس از جلسات بررسی حرفه ای پذیرفته شدیم، پیش از این و از سال 95 تحت نام یادانه مشغول به فعالیت بودیم، و ایده کنونیِ ما حاصل تغییر در ایده قبلی، بر اساس نتایج حاصله از آن و بهبود آن است. این ایده که در حال حاضر تحت نام پلنفا به اجرا در آمده، از مدتی قبل و بعد از ایام کرونا فعالیت اصلی خود را آغاز نمود، و اکنون با همکاری چند نفر مشغول به فعالیت است.

*******************************************

محصول/اختراع خود را معرفی کنید.

پلنفا یک وبسایت آموزشی یا مجموعه ای از ویدیو ها و پکیج های آموزشی نیست، پلنفا یک ابزار راهنما برای نشان دادن قدم های انجام یک کار، به همراه توضیحاتِ کوتاه یا مفصلی است که به درک و فهمِ ابعاد و نکته هایِ هر گام کمک می کنند و آنها را آسان تر، روشن تر، و کاربردی تر می سازند.

پلنفا پایگاه تولید و ارائه چک لیستها، پلن های کاربردی، برنامه های عملی و عملیاتی، دستورالعمل های اجرایی، نقشه ی شروع کارها، و مسیر انجام کارها است. و مرجعی است برای کاربردی کردن هر ایده، نظر، مطلب، منبع، آموزش، و دانشی.

*******************************************

چگونه این ایده ی کاری به ذهن شما خطور کرد؟

این ایده حاصل دغدغه ۲۰ ساله ی اینجانب در کاربردی کردن و قدم‌به‌قدم کردن هر آموزش و محتوایی بوده است. من در تمام ادوار آموزشی و حتی تحصیلی خودم همواره منابع درسی را برای خودم، و برای کاربردی تر شدن، قابل فهم تر بودن، و اثربخش تر شدنِ آنها بازآفرینی می کرده‌ام، و این کاری است که همواره به صورت خود به خود و طبیعی قادر به انجامش بوده‌ام. پس از تجربه ی سایت یادانه که نوعی مارکت پِلِیس محصولات آموزشی بود، کم کم به این نتیجه رسیدم که بهتر است بر روی نقطه قوت خودم و نیازی که در بازار می شناسم متمرکز شوم و اکنون در این مسیر در حال انجام فعالیت هستم.

******************************************

آیا خود را فرد موفقی می‌دانید؟ عوامل موفقیتتان کدامند؟

درکل بله. هرچند نمی توانم بگویم که در همه جنبه ها از خودم و عملکردم رضایت کامل دارم، اما بهتر می دانم خودم را جزو افراد موفق جامعه به حساب بیاورم. من فردی بسیار دقیق و عمیق هستم و اندیشه‌ای تحلیلی به صورت دائم و جاری در من در حال اجرا شدن است. و نیز، من بسیار اهل مطالعه و آموختن ام، و بیش از هرچیزی همواره مفهوم چک لیست و کاربردی و دستورالعملی کردن هر فکر و ایده و دانشی را در زندگی به کار برده‌ام.

*******************************************

حمایت مادی و معنوی خانواده چقدر در موفقیت شما موثر بوده است؟

به صورت نامحسوس خیلی زیاد. اول پدر و مادرم، و بعد همسرم، حتماً در آن چه که الان هستم و چیزی که در حال ساختن آن برای ایران هستم سهم بسیار والا و بسزایی دارند.

*******************************************

آیا موضوع کسب و کار/اختراع شما با تحصیلات شما مرتبط بوده است؟

با تحصیلات رسمی ام خیر. ولی خودم از سال‌ها پیش، از آموزش های مرتبط با آنچه می خواهم همیشه استقبال و آنها را دنبال کرده ام.

*******************************************

چه مشکلات و موانع مهمی در راه کسب و کار/اختراع شما وجود داشته است؟

بزرگترین مشکل از نظر من، اول تیم سازی و بعد پرورش تیم و نگه داشتن آنها در اوج خودشان است. و بعد، جلب و جذب حمایتهای مادی و معنویِ مورد نیاز. البته برای هر مشکلی راه حل هایی وجود دارد، و ما کم کم با تکنیک ها و ترفند هایی از جمله گرفتن نیروی کارآموز و پرورش دادن آنها در حال فائق آمدن بر آنها هستیم.

*******************************************

اگر امکان داشت به عقب بازگردید باز هم همین مسیر را طی می‌کردید؟

بله حتماً. و البته خیلی زودتر و با قدرت بیشتر و بدون پرداختن به هیچ فعالیت دیگری.

چه پیشنهاداتی برای افراد تازه‌کاری که دوست دارند به عنوان یک کارآفرین/مخترع مطرح شوند، دارید؟

برای یک کارآفرینِ موفق بودن لازم است که فرد حتماً از رده های پایین کار خود را شروع کند، باید کارمند و کارگر و کارکرده بوده باشد و بعد بخواهد کارآفرینی کند. دهه بیست سالگی و به خصوص چند سال اول آن زمان مناسبی است برای محک زدن خود، آموختن، تجربه کسب کردن، روابط اولیه را برای آینده ساختن، و رشد کاری خود را آغاز کردن.

*******************************************

از دستگاه‌های حمایتی مانند مرکز رشد/فن‌بازار چه انتظاراتی دارید؟

به نظرم مهمترین کار، کمکهای منتورشیپ و مشاوره ایِ متمرکز از طرف مرکز رشد است، یعنی مشاور یا منتوری از طرف مرکز با تک تک واحدها جلسه بگذارد، و آنها را راهنمایی کلی و جزئی کند. البته اینکه آن منتور یا فرد پیشکسوت و کارکشته چه کسی باشد و چه فهم و درک و مهارتی نسبت به کلیت این اکوسیستم و شرایط آن و راههای پیشرفت و رشد داشته باشد، بسیار بسیار مهم است

*************************************************

و حرف آخر، اگر نقطه نظری دارید که در سوالات مصاحبه به آن‌ها اشاره نشده بفرمایید.

ما کارآفرین ها تنهاترین آدم های روزگاریم. خودمان آینده‌ای را در نظر می‌گیریم، خودمان برای آن آینده چیزی را در ذهن خود خلق می کنیم، خودمان یک تنه به جنگ همه کس و همه چیز برای موفق شدن می رویم، تمام آنچه که برای اقناع اطرافیان مان داریم فقط و فقط یک تصویر ذهنی و یک رویا برای آینده است، خودمان برای به واقعیت پیوستنِ آن خلق ذهنی بودجه جمع می کنیم، خودمان برای آن رویا تیم سازی می کنیم، با تک تک افراد تیم سر و کله می زنیم، و با تمام رفتارها و مشکلات شان کنار می آییم، با تمامی مسائل و مصائب ریز و درشت کاری، قانونی و... دست و پنجه نرم می‌کنیم، و با تمام ناملایمات می سازیم، تا در نهایت به رویایی برسیم و رویایی را بسازیم. فقط نیاز داریم به درک شدن، به کمک شدنِ بیشتر فکری و عملی. اگر سیستم دولتی می تواند کمکمان کند، که چه خوب، و اگر که نه، فقط سنگ بزرگی در پیش پای امثال ما نباشد. با تشکر.

رویداد آنلاین ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور

image001-1

 

 

پژوهشگاه نیرو با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای معرفی و تجاری‌سازی پروژه ‌های انجام شده در شرکت‌های برق منطقه‌ای/ توزیع نیروی برق و جلب مشارکت صنعتگران در این حوزه اقدام به برگزاری نخستین رویداد آنلاین ارائه محصولات تحقیقاتی شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۰ و ۲۱ آبان ماه سال جاری نموده است.

محور و موضوع اصلی رویداد: معرفی 35 طرح برای جذب سازندگان/سرمایه‌گذاران برای تجاری‌سازی و صنعتی‌سازی آن‌ها

مخاطبین رویداد: سرمایه‌گذاران، شتاب‌دهندگان، سازندگان، صاحبان صنعت، شرکت‌های مرتبط و عموم مردم علاقه مند به این حوزه

مکان رویداد: رویداد بصورت آنلاین خواهد بود

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در رویداد از طریق لینک "فرم شرکت در رویداد" و برای انجام مذاکرات به منظور تجاری‌سازی طرح‌ها از طریق لینک "فرم درخواست مذاکره" در سایت gsit.ir/cic اقدام نمایند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با شماره 4-88220700 داخلی 167 تماس حاصل نمایید.

شرکت لیما ایده ایرانیان

شرکت  لیما ایده ایرانیان

 

مصاحبه با شرکت لیما ایده ایرانیان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه قم 

 

بیوگرافی 

اینجانب محمدعلی اقدامی، متولد 14/01/1373 از رودسر می باشم. دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه اراک گذارنده و سال اول دانشگاه شروع به پژوهش در زمینه بیوتکنولوژی کشاورزی کرده ام. بعد از فارغ التحصیل شدن تصمیم گرفتم کسب و کار خود را در حوزه کشاورزی راه اندازی کنم تا بتوانم ایده های خود را عملی کنم. اینگونه شد که شرکت را راه اندازی و یکی از ایده ها را اجرائی کردم.

 

*******************************************

محصول/اختراع خود را معرفی کنید.

کشت بافت گیاهی یکی از روش های نوین در کشاورزی است که از چندین جهت نسبت به روش های دیگر کشت برتری دارد. ما در این روش کلونی های کاملاً یکسانی را میتوانیم در زمان کمتر و در خارج از فصول برای کشاورزان عزیز تولید کنیم و صفات کاملاً یکسان نسبت به گیاه مادری دارند. همچنین این کلونی ها کاملاً عاری از هرگونه آلودگی هستند، با این روش توانستیم چندگونه گیاه داروئی که در حال انقراض بودن و ارزش اقتصادی بالایی داشتند را به تولید انبوه برسانیم

 

*******************************************

چگونه این ایده ی کاری به ذهن شما خطور کرد؟

باتوجه به اینکه استفاده از گیاهان داروئی در ایران رو به افزایش بوده و همچنین برداشت بی رویه از مرتع افزایش پیدا کرده بود به این فکر افتادم که راهی پیدا کنم که هم بتوانم نیاز بازار را تأمین کنم و هم جلوی برداشت بی رویه را بگیرم. این گونه شد که با یک روش نوین شروع به تولید انبوه این چندگونه گیاه داروئی کردم.

 

******************************************

آیا خود را فرد موفقی می‌دانید؟ عوامل موفقیتتان کدامند؟

بله البته! از دیدگاه خودم موفق هستم. البته موفقیت به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای هر شخصی متفاوت است. معنای موفقیت برای من این است که بتوانم هدفم را دنبال کنم. به چیزهای که می خواهم برسم. برای من این اتفاق افتاده و من در راهی هستم که من رو به هدفم می رساند.

 

*******************************************

حمایت مادی و معنوی خانواده چقدر در موفقیت شما موثر بوده است؟

از نظر من خانواده کانون آرامش هستند و اگر این بستر فراهم باشد و فرد آرامش خاطر داشته باشد، سرعت رشد بیشتر و سریعتری را می تواند تجریه کند.

 

*******************************************

آیا موضوع کسب و کار/اختراع شما با تحصیلات شما مرتبط بوده است؟

بله کاملاً در ارتباط می باشد.

 


 

چه مشکلات و موانع مهمی در راه کسب و کار/اختراع شما وجود داشته است؟

 

یکی از مهم ترین مسائل ترویج کسب و کار ما هستند. هنوز خیلی از کشاورزان عزیز از پتانسیل های کاری ما خبر ندارند و اصلا نمیدانند ما چه خدماتی برای عرضه کردن به آنها داریم. دومین مشکل حمایت مالی و پیدا کردن سرمایه گذار است که متاسفانه بستر مناسبی برای پیدا کردن این مورد وجود ندارد.

 

 

 

 

 

*******************************************

 

اگر امکان داشت به عقب بازگردید باز هم همین مسیر را طی می‌کردید؟

 

احماتلاً خیلی سریعتر این مسیر را شروع می کردم.

 

 

 

 

 

*******************************************

 

چه پیشنهاداتی برای افراد تازه‌کاری که دوست دارند به عنوان یک کارآفرین/مخترع مطرح شوند، دارید؟

 

می توانم بگویم که می توانند عمل گرا باشند و هر چه به ذهن آنها می رسد را روی کاغذ بنویسند و به ترتیب عمل کنند، حتما از یکی از آنها به نتیجه می رسند.

 

 

 

 

 

 

 

*******************************************

 

از دستگاه‌های حمایتی مانند مرکز رشد/فن‌بازار چه انتظاراتی دارید؟

 

هرچه بیشتر بتوانند ما را تبلیغ کنند و کسب و کار ما رو ترویج بدهند و معرفی کنند.


 

تلفن: 09195418488


 

 


 

صفحه 1 از 62


By PLAVEB